torsdag 29 juli 2010

Längtan..

Usch vilket tråkigt väder det blivit nu, regnet öser ner! Tycker sommaren kan vara iallafall några veckor till!
Aja.. nu är det bara 2 ½ vecka kvar till skolan börjar igen. Jag känner alltid samma upprymda känsla när det börjar närma sig skolstart, samma känsla jag känt sedan jag började ettan för 15 år sedan. Jag går och funderar på vad året har att erbjuda, vad det är för nya pluttar som börjar osv.
Det känns dock lite som om jag är en av få normala människor som går på den skolan. De flesta är antingen väldigt skumma och obehagliga, dricker väldigt mkt, väldigt ofta eller håller på med droger mer eller mindre.
Så denna terminen hoppas jag på lite "vanligt" folk faktiskt!Kommer sakna Fofie som jag kom väldigt nära..

Nu till lite trevligare saker; om 2 veckor ungefär får vi hem vår lille Texas. En underbart fin liten hankatt som är väldigt efterlängtad! Vi hade en katt förut, Humlan hette hon och var en väldigt fin bonnkatt, men tyvärr blev hon påkörd i påskas förra året :(
Jag älskar katter och tycker det är väldigt tråkigt utan djur i huset.

Vår lille krabat längst till höger :)


Nu är det dags för mig att ta en cigg (ja, jag vet att det är skitdåligt!) sen lägga mig i soffan och kolla klart på Criminal Minds.

xoxo

1 kommentar: